Ekonomi

Dünya ayakkabı sektörünün kesişme noktası İstanbul

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, İstanbul’un dünya ayakkabı sektörünün kesişme noktası olduğunu ve birçok alanda geleceğin rotasının burada çizildiğini belirtti.

İçten, yaptığı açıklamada, İstanbul’da düzenlenen 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde yalın üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi konuların ele alındığını belirtti.

Türkiye’de ilk kez düzenlenen kongrede 5 kıtadan katılımcıyı ağırladıklarını belirten İçten, etkinliğin Türkiye’nin ve İstanbul’un tanıtımına da büyük katkı sağladığını vurguladı.

İçten, Avrupa Ayakkabı Konfederasyonu (CEC) iş birliğiyle “Geleceği Şekillendirmek” temasıyla düzenlenen kongrede dünya ayakkabı sektörünün gelecekteki rotasının çizildiğini kaydetti.

“Türkiye ayakkabı üretiminde küresel bir oyuncu”

Kongrenin, talep daralması ve uluslararası rekabet gibi nedenlerle zor bir dönemden geçen Türk ayakkabı sektörünün küresel alıcılarla buluşması için uygun bir zemin sağladığını belirten İçten, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Şubemizin uluslararası düzeydeki en büyük organizasyonu olan 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde dünya ayakkabı sektörünün profesyonelleri bir araya geldi. TASD olarak 7-9 Kasım tarihleri ​​arasında İstanbul’da düzenlenen etkinliğe ev sahipliği yaptık. İstanbul, kesişim noktası haline geldi. Yalın Üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi birçok başlıkta geleceğin rotası İstanbul’da çizildi Clarks, Alibaba, Deichmann gibi dünya devlerinin yanı sıra büyük perakende markalarının üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu isimler Türkiye’den DESA ve LC Waikiki gibi isimler ayakkabı sektörünün ekonomik durumunu ele aldı, gelişmeleri, trendleri ve stratejileri değerlendirdiler.

Türk ayakkabı sektörü açısından da oldukça verimli bir organizasyon oldu. Sunumlar bize geleceğe yönelik pozisyon alma konusunda çok önemli ipuçları verdi. Bilindiği gibi Türkiye ayakkabı üretiminde küresel bir oyuncu. 550 milyon çift ile Avrupa’nın birinci, dünyanın ise altıncı büyük üretim merkezidir. Üretimin yanı sıra tasarım gücümüzü de her geçen yıl arttırıyoruz. Ancak küresel talepteki daralma ve bunun sonucunda ortaya çıkan müşteri kayıpları hem üretimi hem de istihdamı olumsuz etkiliyor. “Bu süreçten nasıl çıkabileceğimize dair kongrede de çıktılar aldık.”

“Dünya spor“Markalar üretimlerini Türkiye’ye kaydırıyor.”

TASD Başkanı İçten, fiyatları tutturmak zor olsa da dünya markalarının Türkiye’ye ilgisinin artmaya devam ettiğine dikkat çekerek, uluslararası bir spor ayakkabı firmasının ülkedeki üretimini günlük 7 bin çifte çıkardığını ifade etti.

İçten, “Avrupa merkezli bir küresel marka daha ülkemizde üretim için denemeler yapıyor. Bu örnekleri Türk ayakkabı sektörüne ve Türkiye’ye olan güvenin göstergesi olarak değerlendiriyoruz.” sözlerini kullandı.

CEC Lideri Luis Onofre, kongre sonrasında yaptığı değerlendirmede, ayakkabı firmaları ve markalarının müşteri beklentilerini daha uygun şekilde karşılamaya hazırlıklı olması gerektiğini belirtti. Bu amaçla Onofre, ayakkabı kesiminde en değerli ve gerekli kavramların inovasyon ve iş birliği olduğunu kaydetti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu